• January 26, 2022

Catering en restauratie

 

 

Het eerste waar de meeste mensen aan denken als ze de woorden catering of traiteur horen, is dat de traiteur iemand is die eten serveert volgens een vast menu. Of, dat de cateraar iemand is die eten levert van de ene plaats naar de andere. Dat is waar, maar een cateraar zijn is veel meer dan dat.

Om te begrijpen waar ik het over heb, stel ik u een paar eenvoudige vragen (ik zal direct met u zijn… ik zal het niet mooier maken dan het is). Houdt u van koken? Voel je je op je gemak bij het maken van een gerecht vanaf nul of heb je het gevoel dat je het gerecht hebt gemaakt en het gerecht NIET hebt gekookt, maar al een tijdje niet hebt gekookt? Bent u geïntrigeerd door het woord ” FINISH” als het gaat om koken? Bent u enthousiast bij het creatief maken van een verleidelijke maaltijd die zo van het bord komt? Als je al deze vragen met ja hebt beantwoord, dan zit je zeker in de kookniche van een cateraar of ben je in ieder geval een van de mensen die een cateraar als pixels heeft. In deze blog zal ik het verschil uitleggen tussen één cateraar (themercadospar Cubastro) en velen van ons cateraars.

Als je een cateraar overweegt, waar let je dan op? Je zoekt naar een cateraar die in de culinaire niche van de catering zit. Die manier van denken is heel belangrijk als cateraar. Dit wil niet zeggen dat een cateraar die een succes heeft omdat zijn niche culinair is. Dit is eigenlijk een bijproduct van het bedrijf. Deze niche beschrijft de cateraar vaak als een creatieve centrale plaats om te vieren. Dit is waar co- culinaire creaties worden geboren en van hieruit creëren en bieden wij diensten aan die voldoening geven aan de cateraar. Ons aanbod voorziet in een behoefte in onze niche waarin momenteel niet wordt voorzien. Deze aanbiedingen zijn niet gecentreerd rond een “traditioneel” evenement of locatie. Deze aanbiedingen zijn gecentreerd rond eten, plezier en onderwerpen die mensen graag eten en waarvan ze genieten. Verder zijn de aanbiedingen vaak gecentreerd rond restaurants, eetgelegenheden en speciale evenementen. Deze aanbiedingen en hun locaties spreken de mensen aan die zich tot de cateraar aangetrokken voelen voor zijn of haar diensten.

De volgende stap is na te denken over wat voor soort gelegenheden je het meest geïnteresseerd bent in serveren. Je kunt in restaurants serveren. U kunt serveren in een restaurant rand. U kunt serveren in een kleine stad gala. Wees duidelijk over wat u geïnteresseerd bent in het serveren op deze locatie. Kijk of mensen het leuk vinden om geld uit te geven en indruk te maken op een gerecht in een restaurant. Voor veel van de unieke locaties kunt u samenwerken met een lokaal restaurant. Veel van deze locaties zullen een vergoeding vragen om in aanmerking te komen voor een partnerschap. Soms kunnen deze vergoedingen duur zijn.

Meestal stel ik voor dat je de cateraar een e-mail laat sturen naar de faciliteit en vraagt of ze ooit hebben overwogen om te serveren bij de gastheer van het evenement of de locatie. Je probeert er gewoon achter te komen of de ruimte beschikbaar is. Op basis van deze eerste kennismaking zal ze kunnen bepalen met welk type faciliteit ze moet samenwerken.

Zoals u kunt zien, velen van ons doen catering “on the side” door te geven het werk dat we al doen op een andere en dan de perfecte balans van het werken op uw andere baan om het werk gedaan te krijgen. Dit brengt ons een stap dichter bij het nemen van het online of het hebben van onze eigen virtuele keuken en website. In het volgende deel leert u de volgende stap te nemen met het runnen van een catering bedrijf.